De waarde van visual storytelling voor uw bedrijf

Elk verhaal biedt een boodschap, maar het is wel zaak dat u een boodschap overdraagt die door uw doelgroep wordt begrepen. Visual storytelling stelt u in staat uzelf in uw doelgroep te verplaatsen, zodat u hetzelfde verhaal vanuit een ander perspectief vertelt. U schetst een bepaald beeld, waardoor uw doelgroep beter in staat is zich in uw verbeelding en (gewenste) imago te verplaatsen. Zodoende kunnen zij zichzelf al visueel met u zien samenwerken, maar ook (bestaande) klanten begrijpen beter waarom ze uw product willen gebruiken en u hoeft minder vaak dingen uit te leggen. Zo spreekt uw merk ook weer voor zichzelf.

 

 

Stel de juiste vragen

Om een corporate identity vast te stellen en uw merk en identiteit daar vervolgens op af te stemmen, dient u uzelf meerdere vragen te stellen. U kunt namelijk alleen een duidelijk verhaal vertellen als de basis op orde is. Deze vragen dienen ter verduidelijking van uw doel, boodschap en diensten. Om daarna te bepalen hoe u dit wilt vormgeven. U kunt denken aan vragen als:
 

  • Wat bied ik precies aan? Wat houdt mijn dienst of product in?

  • Waarom bied ik deze diensten of producten aan?

  • Begrijpt mijn doelgroep de kenmerken en specificaties van mijn product of dienst?

  • Wat is de meest interessante manier om dit aan hen voor te leggen?

  • Hoe vertel ik op een unieke wijze mijn verhaal met zo min mogelijk woorden?

  • En: hoe zorg ik ervoor dat ik een streepje voor heb op mijn concurrenten?


Na het beantwoorden van deze vragen kunt u al veel beter bepalen, hoe u uw bedrijf of dienst in de markt wilt zetten. Natuurlijk kunnen wij u hier uitstekend bij helpen. Wij doorlopen het hele proces samen met u. Daarna visualiseren wij uw verhaal met behulp van beeldconcepten, op een manier die daadwerkelijk impact heeft op uw doelgroep. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust eens contact met ons op voor meer informatie, of juist voor inspiratie.

 

Download GRATIS 10 Tips

Vergroot de online vindbaarheid en zichtbaarheid van je organisatie en krijg handvatten om unieke beelden te creëren. Download nu onze tips om jouw visuele content meer ‘on point’ te krijgen en je boodschap te versterken.

Wel eens een ondernemer vol enthousiasme horen vertellen over een gloednieuw product? En had u aan het einde van het verhaal nog steeds geen flauw benul waar het precies over ging? Dit heeft in feite niets te maken met uw niveau van perceptie. Het ligt meer aan het feit dat beelden veel meer zeggen dan woorden. Zeker wanneer u iets nieuws aan de man probeert te brengen.

Visual storytelling is een effectieve strategie om een verhaal te vertellen, op een manier die iedereen begrijpt. Vindt u het lastig om klanten aan te trekken, een eigen identiteit te creëren of uw verhaal te vertellen, dan kan een gedegen strategie op dit gebied uw bedrijf een enorme boost geven. Een solide merk vertelt vaak zelf al een verhaal. Het is juist de kunst om dit zo te visualiseren dat potentiële klanten zich direct aangetrokken voelen tot uw product of dienst.

 

Met visual storytelling maakt u contact met de doelgroep

Een goed verhaal is van groot belang. Of u nu een bestaand bedrijf heeft of er juist één bent gestart, of u een nieuw of bestaand product op de markt brengt. U dient dan wel de boodschap aan te passen aan uw doelgroep. De doelgroep voor bijvoorbeeld een goed stuk gereedschap, waarmee je sneller en kostenbesparend kunt werken, is zowel de gebruiker als de inkoper. Het thema gebruiksgemak vraagt om een ander verhaal dan het thema kostenbesparing.

CONTACT US FOR
YOUR STORYBOOST:

BEZOEKADRES:

Place for Bizz

Kerkhofstraat 21

5554 HG Valkenswaard

T.    040 844 65 56
E.   ben@conceptiq.nl

Stel uzelf even voor, wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

ContentiQ is een onderdeel van ConceptiQ

© 2020  ConceptiQ Creative Storytelling

K.v.K. Eindhoven nr. 67690173

BTW nr. NL 8571.32.076.B01

  • LinkedIn - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Facebook - Black Circle