Een heldere corporate story

Het is een behoorlijke uitdaging om een sterk bedrijfsimago op te bouwen in een drukke en competitieve omgeving, en het is nog veel moeilijker om het terug te krijgen als het imago om bepaalde redenen is aangetast. ContentiQ kan u hierbij helpen.

 

 

Úw verhaal

Bij ContentiQ creëren, visualiseren en vertellen we úw verhaal.

Een goed verteld verhaal vergroot het bereik van uw organisatie, het plant een zaadje in het brein van de ontvanger.

Door in te spelen op nieuwe trends uit de wereld van design en social media helpen wij u zo een zeer heldere corporate story op te bouwen die u toelaat nieuwe markten te ontdekken en nieuwe klanten te verwelkomen.

Download GRATIS 10 Tips

Vergroot de online vindbaarheid en zichtbaarheid van je organisatie en krijg handvatten om unieke beelden te creëren. Download nu onze tips om jouw visuele content meer ‘on point’ te krijgen en je boodschap te versterken.

Bij goede bedrijfscommunicatie hoort een heldere corporate story. Een goed voorbeeld hiervan is het verhaal achter Amazon.

Het gigantische bedrijf met het bekende corporate logo werd ooit gesticht door Jeff Bezos vanuit zijn garage. Hij sprak met vrienden over zijn idee en vroeg ze hoe hij het bedrijf zou moeten noemen. Eén vriend raadde hem aan zijn bedrijfsnaam te beginnen met de eerste letter van het alfabet, wat voordeel oplevert bij zoekopdrachten op het internet en destijds ook het telefoonboek. Zo werd Jeff ook geïnspireerd door de bedrijfsnaam van Apple en koos voor een woord dat makkelijk te onthouden was, inclusief een mooie metafoor.

 

Oorsprong Amazon

Jeff koos voor de naam Amazon, refererend aan de grootste rivier ter wereld. Hij hoopte immers stiekem dat zijn bedrijfje ooit eens zelf het grootste ter wereld zou zijn. Nu is Amazon niet direct het grootste bedrijf, maar Jeff is inmiddels wel ’s werelds rijkste man.

Het zijn verhalen zoals deze die duidelijk maken dat een analyse van uw business en bijbehorende markt essentieel zijn om een andere visie te ontwikkelen. Geen ingewikkeld marketingplan maar begrijpelijke taal die u helpt te zien wat u misschien zelf mist.

Comfortfactor

Het bedrijfsimago, ofwel het beeld van het bedrijf, is één van de belangrijkste troeven van een organisatie. Het fungeert als een comfortfactor voor klanten en verzekert hen dat ze bij de beste kopen. Bovendien beïnvloedt het de houding van niet alleen klanten, maar bijvoorbeeld ook van werknemers, media, analisten en influencers op social media. Een bedrijf dat een duidelijk verhaal vertelt kan dit ook veel makkelijker naar de buitenwereld communiceren.

CONTACT US FOR
YOUR STORYBOOST:

BEZOEKADRES:

Place for Bizz

Kerkhofstraat 21

5554 HG Valkenswaard

T.    040 844 65 56
E.   ben@conceptiq.nl

Stel uzelf even voor, wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

ContentiQ is een onderdeel van ConceptiQ

© 2020  ConceptiQ Creative Storytelling

K.v.K. Eindhoven nr. 67690173

BTW nr. NL 8571.32.076.B01

  • LinkedIn - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Facebook - Black Circle