De essentie van beelden op social media

De belangrijkste influencer-campagne startte met 63 bekende mensen die tegelijkertijd een leeg oranje vierkant plaatsten, met de hashtag #FyreFest. Deze berichten genereerden binnen 24 uur 300 miljoen clicks. Dit alles dankzij een slimme en nieuwsgierigheid wekkende gimmick. Enkel een oranje vierkant. Een beeldconcept op basis van storytelling.

 

Werkwijze

ContentiQ kan u helpen uit te pakken met sterke corporate beelden en pakkende content voor uw social media-kanalen.

Met krachtige communicatie planten wij een zaadje in het brein van de ontvanger. Een verhaal dat pakt. Dat tussen de oren ontkiemt en uitnodigt om meer over uw product, merk, dienst of organisatie te willen weten. Wij leveren dé basis voor al uw socials zodat u opvallend van start kunt gaan.

 

Download GRATIS 10 Tips

Vergroot de online vindbaarheid en zichtbaarheid van je organisatie en krijg handvatten om unieke beelden te creëren. Download nu onze tips om jouw visuele content meer ‘on point’ te krijgen en je boodschap te versterken.

Social media is onmisbaar voor elk bedrijf dat opereert in het Europa van nu, een sterk beeld met verhaal levert de gewenste clicks op.

Eén van de meest succesvolle social media marketing verhalen was tegelijkertijd ook één van de opvallendste. Misschien kent u het wel…

 

Fyre festival

Begin vorig jaar kwamen er twee documentaires uit, Fyre Fraud en Fyre: The Greatest Party That Never Happened. Beiden vertellen het verhaal van een event dat nooit plaatsvond, maar waarvoor de marketing immens succesvol was.

Het is jammer dat één van de meest succesvolle acties van social media marketing niet als zodanig wordt herinnerd. Wel is het een zeer interessante case study die de kracht van marketing via social media aantoont. De online marketing van het festival was zeer effectief, maar de hoge verwachtingen werden verpletterd door een onheilspellende realiteit. Fyre Festival-promoties werkten buitengewoon goed door het gebruik van georganiseerde influencer marketing.

Oranje vierkant

Instagram-influencers deelden berichten met een oranje vierkant - verwijzend naar exclusiviteit en luxe - die zich verspreidden als wildfyre. Hierdoor ontstond een hype en het evenement was binnen één dag uitverkocht. Op het eerste gezicht zou je dit festival kunnen interpreteren als een slecht voorbeeld van influencer marketing. Maar het is eigenlijk precies het tegenovergestelde.

De influencer marketing van het festival was zeer effectief en demonstreerde de kracht van een goed opgebouwde strategie voor marketing via social media. Fyre Festival-influencers hebben aangetoond hoe belangrijk hun mening is voor hun enorme Instagram-publiek.

CONTACT US FOR
YOUR STORYBOOST:

BEZOEKADRES:

Place for Bizz

Kerkhofstraat 21

5554 HG Valkenswaard

T.    040 844 65 56
E.   ben@conceptiq.nl

Stel uzelf even voor, wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

ContentiQ is een onderdeel van ConceptiQ

© 2020  ConceptiQ Creative Storytelling

K.v.K. Eindhoven nr. 67690173

BTW nr. NL 8571.32.076.B01

  • LinkedIn - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Facebook - Black Circle